Boss Gua

Pages

Hot Drama

31 October 2011

Gua Sebiji Bola

Gua sebiji bola.Gua dilahirkan di sebuah kilang yang terdapat di Amerika Syarikat.Tapi gua pandai cakap bahasa melayu berbanding sepiking omputih.Hebat tak gua.Gua ini bukan bola tampar,bukan bolah jaring,bukan bola ragbi,bukan bola bowling & bola baling.Tapi gua adalah bola sepak.Yang lain itu semua adik-beradik gua.


Adik beradik gua memang ramai.Tapi depa tidak se'Popular gua.Gua lupa nak perkenalkan nama gua.Nama gua Nike football .Gua Paling popular sebab gua sering kali digunakan untuk perlawanan di sekolah,gelangang futsal & di stadium.Yang paling gua bangga apabila gua terpilih untuk memasuki padang bola di perlawanan FIFA WORLD CUP.


Apa tujuan gua dicipta ? gua dicipta untuk 1 perlawanan yang mempunyai 22 orang pemain untuk sepak gua.Apa ke bangang cipta game yang macam ini.Kadang - kadang gua kecil hati gak.Apa salah gua sampai lu orang suka-suka je nak tendang gua.Sakit gila bila kena tendang.Meyh sini biar gua tendang lu,mesti lu marah kan.Nasib baik gua bukan orang.


Gua paling takut bila perlawanan FIFA WORLD CUP tiba.Time tu memang gua kene tendang kaw kaw la.Depa nak nak menang piala tu,tak pasal - pasal gua yang kene tendang.3 orang ini la yang suka tendang gua kuat - kuat.Agaknya mereka memang mengamalkan prinsip "JUST DO IT".Cilaka (-.-')


Sneijder , Wayne Rooney & Andres Iniesta

Bila dorang sepak tak goal,dok maki - maki gua.haishhhh.Kadang - kadang dorang sepak tu dah memang tepat kat goal.Tapi gua yang sengaja mengelak,padan muka.Itu hari Man Uni kalah dengan Man city 6 - 1.Itu semua kerja gua tu.kah kah kah..Rooney suka sangat tendang gua kuat - kuat.Itulah balasannya.


Ada yang tendang gua sampai terkoyak kulit gua.Lepas tu mula la depa tukar kan gua dengan member gua.Depa bukan nak jahit kulit gua balik.Depa terus buang gua dalam tong sampah.Memang macam bullshit.Itulah kisah hidup gua.Terima kasih to kim heeruul sebab sudi cerita pasal gua.

26 comments:

Nyamuk Terbang said...

ayt last mntk lempang

cc::Terima kasih to kim heeruul sebab sudi cerita pasal gua.

GojesYoja said...

haha..suke la cte ni..nk lg :p

RinsyaRyc said...

asal entri awak sedih harini?

huhuhu...

ti guwa tolong jahitkan

noraauliyya said...

hahaha u r so funny la kim !

kim heeruul said...

nyamuk : haha..lempang la =p

kim heeruul said...

mawa : nak lagi ? haha..next time.tqvm

kim heeruul said...

rin : sedih ? mane ada sedih..ak bca tergelak2 ada la..haha

kim heeruul said...

nora : haha..gua or entry gua yg funny =p

Pendamba Mawar said...

dude,lu nk buat cerita cam karangan skolah rendah erk?

aku sebiji bola, pastu aku sebuah basikal.haha.. kreatif..

Unknown said...

so , nak kate lu nieyh bjase la , haha

Miss Butterfly said...

terima kasih to eyda syahida sebab sudi bace kisah gua. hahaha

ascil.punye.lah said...

terimakasih sbb cerita pasal bola,kim.kalau lu tak cite kompom kitorang semua tak tau apa dah jadi kat bola tersebut.sobss.

Hirdayu Rahmat said...

Kadang - kadang dorang sepak tu dah memang tepat kat goal.Tapi gua yang sengaja mengelak,padan muka.

gahaha ! tak tahannnn..hhe

Akue Achik said...

kim prihatin uuu..siap buat bibliography tuk bola sepak..heheh

YouSOF said...

Bertuah kau wahai bola sebab ada blogger sudi cerita pasal kau.. Jarang aku jumpa cerita pasal bola² adik beradik kau yang lain tu.. haha

Aleen Aiden said...

wa xsuke lu bola sepak.tapi se xsuka wa pada lu,wa lebih xsuka pada bola tampar.sebab skolah dulu wa tampor2 xpnah lepas daripada net.mencik!

Unknown said...

hahahaha..takleh blahhhh!
bagus karangan kim ni..

Anonymous said...

Ok, best ! ahahaha :DD

Umie Nadhirah said...

kim heerul tu lah yang tendang kau sampai koyak wahai bola.. jangan percaya dia.. seyes gua cakap..

dendelion said...

hahaha, aku suka aku suka :p

Rtp Farra Arisha said...

inikah karangan riwayat sebuah bola sepak? not bad, but it's nice ;)

CikTeddyCorner said...

ahaha..akulah bola..bgus citer ni..boleh buat esei msuk exam..

Xiumin's said...

hakhakhaks....
kelakar lha..
mne hang dpt idea wt cite gini..
hakhakhak...

saya cello191 said...

kalau bukan d'tendang..apa lg yg nk dibuat en bola oiii...^^

Puteri Iqa Izyan said...

dan gua tak paham kalau cakap pasal bola. ahaha

widiea azira said...

ko rasuah bola tu smata2 nk suh ucp time kasih kt ko yer..wahahahah