Boss Gua

Pages

Hot Drama

03 October 2011

how do you feel?

Assalamualaikum.

Anneyong Haseyo.


Lu orang busy tak . ? Kalau lu orang agak busy,tidak di'galakkan baca entry ini.Kalau feel free jemput - jemput la baca.Kalau nak baca,sila baca step by step.jangan nak selang selang.takut nanti lu orang terlepas point then jadi salah faham pula..peace v(^.^)


Gua punya starting simple kan.keh keh keh.


"Do you ever feel like a plastic bag ?"


pernah tak dengar ayat tu ? ye itu lirik lagu Firework by Katy Perry.

Apa yang lu paham dengan ayat.?

Bagi gua la akan,maksud daripada ayat "Do you ever feel like a plastic bag ?" ialah  bila perlu baru ia di'gunakan,kalau tak,kita buang je tepi longkang or tong sampah yang berhampiran.Faham tak ? tak faham gak .? meh gua explain cara diplomatik sikit..



Lepas guna buang.


contoh : lu orang pi supermarket,pastu beli barang banyak.Mesti lu orang nak plastik bag untuk letak barang-barang tu  kan.Pastu bila dah sampai umah,keluar kan barang-barang tu,then lu orang buang plastik tu.

apa yang gua cuba nak sampai kan ialah pernah tak lu orang rapat dengan seseorang ? Tak kisah la dia tu lelaki or perempuan.

Situasi 1 : "Lu orang minat dekat someone ini.Dia pon tahu yang lu minat dia.Boleh dikatakan everyday la lu orang texting & meeting.Tetiba pada suatu hari tu perangai dia jadi lain.Texting macam nak tak nak.Reply text sepatah sepatah je jawab.Then si dia bertukar arah pada orang lain.Lu orang mesti rasa macam diri lu orang ini mainan untuk mengisi kebosanan dia  je kan."

Situasi 2 :  "Lu kaya,pendek kata hidup lu serba mewah la.Lu ada couple,time tu memey dia kata dia sayang sangat kat lu la.Tetiba pada suatu hari itu Parent lu tarik balik harta yang telah dibagi pada lu.konon suruh hidup berdikari tanpa mengunakan harta family.Lu mula hidup susah.Sampai transport "Nissan Skyline" pon kene tarik balik.Now transport lu hanya sebuah bus.Tetiba couple lu tu menghilang kan diri.Contact pon tak dapat."


Serius situasi yang pertama pernah terjadi dekat gua.itulah saat yang paling gua rasa down gila.Tapi itu dulu la.Sekarang gua dah jadi sombong sikit.Gua tak nak terlalu berharap.Jika terlalu berharap,memakan diri sendiri.Hati terluka.

Entry gua hari ini layan perasaan kan.keh keh keh.Gua pon tak tahu macam mane idea ini boleh masuk dekat kelapa hotak gua.keh keh keh.

28 comments:

Ku Azhar said...

aiyookkk!! plastik!!! hehehe

Pendamba Mawar said...

situasi pertama gua pernah lalui dude

Miss Butterfly said...

lu wat gua sedih lorhh.. yg first tu salu sangat terjadi kat gua. byk kali.. =(

Noraien said...

situasi pertama tue pernah kena n rasai.memang sakit woooo .


satu hari nanti lu pasti jumpa gak someone yang memang ditakdirkan tok lu .PRAY TO ALLAH yea :)

kim heeruul said...

azhar : apa yg aiyook?

kim heeruul said...

faiz : mesti lu rasa apa yg gua rasa kan..

kim heeruul said...

eyda : sabar je la k..

kim heeruul said...

noraien : insyallah ..amin.=)

aydah ahmad said...

nice . ahaha . org taknak dekat ngn kite sebb dorank kate kite kerek -.-' haha . selalu ingat ayat nih " jangan berharap sesuatu yang tak pasti"
hargai apa yg ade di hadapan mata , jgn menyesali bila sudah tiada , cewahh . haha .

Orang Kita said...

bru2 nie,, situasi satu terjdi kat aku,, +_+

SITI JUWAIRIAH said...

aiyo situasi 1st tuh memang pedih+sentap+makan dalam....wa pown dah rse....adehhhh

kim heeruul said...

aydah : ayat tu mmg tebaik

kim heeruul said...

popoi : ye ke..? lu sabar je k..

kim heeruul said...

jue : tau tak pe..mmg pedih..

Orang Kita said...

tgh mencari yg lain,, taste : fasha sandha,, x pun G.Na ok gak,, ahhaha

kim heeruul said...

popoi : hope lu dpt..amin..keh keh keh

CeritaSekupang said...

plastik adalah sampah paling banyak kat bumi..yang hidup pun ada..haha..

Nur Hamizzah said...

errr.. dua2 aku belum pernah rasa lagi... tapi.. aku pernah kot buat orang macam plastic bag.tapi dulu la. hahha

Mek Onie said...

leleh abih :P

RinsyaRyc said...

aku lapar la..

http://bulatmata.blogspot.com/

Unknown said...

sombong ? k fine

Akue Achik said...

xpyh tggu kapel2 la..kawan pon byk cma ni.

CikTeddyCorner said...

ouh mcm tu ka brcinta?huhu
teruk la mcm ni..baek xyah brcinta kawen trus lps knal 2 3 bulan..eh2,baik mak ayah plih..hik3

Anonymous said...

giler berhemah entry hang kali ni . suka lah camni . ^^

saya cello191 said...

owh...entry jiwang la nie~~

plastik tu tukar jadi paper bag~~
mesra alam skit...hehe~~

Anonymous said...

wa banyak kali kena yang first tu

Unknown said...

erkkkk!

Nur Nadzirah Azmi (NCR) said...

situasi 1 same..
bad memory..