Boss Gua

Pages

Hot Drama

24 October 2011

Hasil Kajian Gua #4

Assalamualaikum.

Anneyong Haseyo.


Hari ini gua cuti.Selalu bila cuti gua hang out.Tapi hari ini tak.Mood malas nak keluar.*padahal duit tak ada.keh keh keh.Actually,gua nak rest je kat umah.Hari-hari kerja,kadang tu tension gak dengan ragam customer yang macam bullshit pon ada.Sabor je la.


Bila dah rest kat umah ini.Idea nak update pulak tak masyuk.Tu la nak rest sangatkan.Amek lu kim,semua idea nak update dah hilang.Tetiba gua teringat entry yang dah lama gua tak update.dalam sebulan la jugak gua tak  continue update entry tersebut.Nak tahu entry apa ? jum...

If nak baca yang lepas.Lu orang boleh click di'bawah.

Now,apa pula hasil kajian yang gua dah dapat?


Betul ke 85% girls sekarang suka lelaki yang ada Transport.Rupa paras dah tak penting."Yang penting dia boleh Ambil dan hantar aku pi mana je."


Jawapan daripada Hasil kajian gua ialah "ye betul tu.ramai girl sekarang suka lelaki yang ada transport"


Ada yang naik motor sambil di peluk oleh pembonceng tersebut.Awww...
Situasi ini boleh di'lihat di mana-mana saja.Di depan bustop,sekolah,taman permainan,kawasan perumahan & di lebuhraya berdekatkan.


Dulu masa gua sekolah menengah,gua nampak someone yang sama sekolah dengan gua menaiki mosikal 125Z kaler meghah.Dibelakangnya di bonceng oleh seorang perempuan yang paling cun di sekolah sebelah.Rupa paras lelaki tersebut berkulit hitam manis.

Dalam hati gua time tu "macam mana la girl tu boleh minat kat lelaki tu" dengan muka yang hampa (-.-')


kalau macam ini gua tak kesah la



Hantu pon nak tumpang bonceng gak..zizan kan hensem.Sampai hantu pon nak tumpang bonceng..



Perkara tersebut turut menimpa sahabat gua di UNISEL.Sahabat gua ini ada kegheta Kancil kaler hijau.Now dah tuka kaler Putih.Rupa paras dia biasa-biasa je.Berkulit hitam juga.Memandang kan dia ini ada kegheta.Dia ini menjadi perhatian para student perempuan di unisel la.


Gua dan rakan - rakan yang lain dah pesan kat dia "weyh,awek ko tu couple dengan ko sebab ko ada kereta,better ko tak yah couple dengan dia.".Sahabat gua mengendahkan nasihat yang kami berikan.Time tu gua bukan nak tuduh yang bukan-bukan.Tapi gua kenal Gf dia dulu sebelum dorang couple.


Last - last apa pon tak ada.Gf sahabat gua tu tinggal kan dia.Ex couple sahabat gua tu bertukar arah kepada lelaki yang ada kegheta lebih mewah iaitu kegheta Myvi kaler putih kot.


See,lu orang dah bace kejadian di atas kan.Tapi gua try to think positif.Apa yang gua fikirkan,Mungkin perempuan suka lelaki yang ada transport sebab nak dating senang.Tak ada la buang masa.Selain itu,nanti dah kahwin senang nak balik kampung.Tak yah susah-susah nak beratur panjang-panjang beli tiket balik kampung.ye dak.


*Itu lah bukti yang kukuh gua boleh bagi.Setiap orang pendapat lain-lain.Tapi ini lah pendapat gua.

Sekian Terima Kasih.

34 comments:

Pendamba Mawar said...

ada lgi k yang pndang motor sekarang??

semua nmpak kereta je.kjian y baik

GojesYoja said...

setuju sesangat even i ni gegirl..ahaks..mmg smua ipt cm2 kot..dlu kt tmpt blaja pon rmai girl yg suke couple ngn boy yg ad transport..amek kesempatan 2..haha

tp,,sy x begitu..terima dye seadanya *kengkonon

best nye bace entri smbl dgr lgu 'The Boys'..lalalala..bring the boys out~

Miss Butterfly said...

materialistik rite??? huuuu~~

aku tgh cari org yg kaya jugak.. kaya kasih sayang! ;)

ascil.punye.lah said...

pompuan memang camtu agaknya.tapi aku TAK eh.aku tak penah terpikir pon ade boipren yang ada kenderaan.tapi kalau dah jadi suami,kenderaan tu perlu okayy.

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

setuju..gua pon mcm pompuan2 kat atas tu hahahahhaa...xde lah...kidding..

aydah ahmad said...

tuh memang tak dinafikan .
sebb tuh ramai cakp pompuan materialistik . hoho
bg kite , kalau naik bus ke jalan kaki ke okayy . romantic . hhhoho .

CikTeddyCorner said...

sy lebih suka kalau naik knderaan awam same2..sweetnya!

noraauliyya said...

tak pernah lak terfikir pasal ni, hehe *sebenarnyanakkatasayabukanmacamtuh*
hehe gurau jep .

si ngokngek said...

rajin bebeor buat research..hahaha

kalau ikut pengalam mata akuh!!betol kowt lelaki ada transport laku..ngee~~sbb kawan aku semua sangkut dgn mamat motor..ahhahah

RinsyaRyc said...

<----suke yang ada bmw sebuah, ferrari 5 biji, porche 10 biji.. *smpai bila tak kawen.. hik3..


honestly, guwa suka pakwe yang tau main alat muzik.. ^^

Primadona said...

Dulu cikgu BM sekolah aku selalu bagitau zaman bercinta tahi pun nampak mcm coklat bila dah seperated coklat pun nampak mcm tahi.

Pada aku kalau dah mmg betul2 suka kereta ka,motor ka dah tak penting dah.Itu semua materialistik semata-mata.heh.

Puteri Iqa Izyan said...

haha. ye kot. tak penah lak ade kwn mcm ni. eh. ade. tp x ramai. ^_^

senang2, ade transport sendiri. xyh susahkan org lain. hehe

smilenajah93 said...

haha ! rjin beno buat research ! yeke ? hm , cinta kalau mcm tu , x kekal lame lah . agagag ~

Unknown said...

kah3!! style~

C i k P i p i T e m b a m said...

HAHAHA,,, betul tuu.. stuju sbb aku pon sama... wakakak.. tp , bfku xde kereta... x pelik lah kan. haha..

Hirdayu Rahmat said...

mayaaaaaaaa... tak terfikir pulak giniiii dekat lelaki yang maya pandangggg... mungkin maya yang nood agaknye....... hummm....


pelik

d.e.e.n.a.YAYA said...

agreeeeee...haha..betul giler kajian kaw nie...mostly ag pandang yg ade kete la..tp utk aq,xksh la dy ade ke xdew..yg pntg hati..chewah..haha..

ex aq dulu ade kete,tp laen U,wat panas jewk kan,kat U dy,usung awek laen..huhu..

_MuaZ l LeEtEuK_ said...

biase lah tuh...materialistik..:P

Umie Nadhirah said...

akhlak yang penting :D

Akue Achik said...

point ni sy agree..kt tmpt study sy, lelaki berkenderaan jarang jumpa yg single..suma da bpunya..siap bole psg spare part..

ENCIK TIKUS said...

bahahaha... macam cilakee pengalaman lu...

AININ SURAYA said...

yang penting , cermin diri tu dulu . perfect ke kita nak dapat yang standard . cub ada kat tempat lelaki kejap ,hambek kau rasa ~~~ =.="

A.I said...

kalo aku, transport tu perkara yang last2 nak dipikir.

apelaaa, macam dengan ada kereta konpem bahagia kan?

tapi kalo dapat yang ada semua sekali, alhamdulilah laaa.

tp best apa dating naik public transport pon. panjang je hari berlalu. LOL

Ca Ezah said...

kenderaan mmg penting~ lagi2 bila da kawen nanti..

*zaman study, zaman dating2 dulu kala dah rezeki dpt pkwe de motor.walau sebelum tu bersusah payah naik bas..huhu

widiea azira said...

aq study then keje utk hidup aku n bntu laki ak nati..perghhhhh xyah la tompang laki sgt lah

Noor Maizan said...

ikut peredaran la..hehe..kalau time student nek bas pun eden bleh terima..sweet ape...tapi kalau dh kawin kena la ade transport kan , kan...bukan ape..kesian kat anak-anak nanti...hilang sweet tu nek bas dgn anak2 berderet mcm tentera semut. XD

Aleen Aiden said...

aku rela naik tren dari naik moto kau tau.sbb aku memang trauma naik moto nih.keh3

Unknown said...

entahlah , jalan kaki pun sweet gax , haha

KinosKoko said...

haha..wa dulu g dating naik bas oke..kalau stakat ada kenderaan tapi ati busuk, buat apa beb..

saya cello191 said...

maybe,,,tapi xjugak kot..
girl cari partner yg boleh tanggung diorg..^^

Nyamuk Terbang said...

mentang2 kau putih
aku xkesah pkwe aku mcm mna pn
lgpn aku jrang kuar ngn dia
kalau nk jmpa pn kuar asing2
haha

Mek Onie said...

tapi seronok kalau sesama susah .... :)

RinsyaRyc said...

saje nak celah kat sini :p

Unknown said...

a'ah perempuan suka lelaki yang ada transport. senang hidup. hahahahahaa. kang xde transport habis la reput tulang kaki asik berjalan je kn. nk kena beli anmum dah pulak satu hal. hehehehe