Boss Gua

Pages

Hot Drama

19 October 2011

Wordless Wednesday #15

Assalamualaikum..

Anneyong Haseyo..




Masa gua kecik-kecik,Nenek gua pesan kat gua "jangan tunjuk jari telunjuk dekat pelangi,nanti tangan kudung"
.Adakah itu sebuah cerita mitos ?  (-.-')




Group Kpop "Rainbow"

25 comments:

lynda said...

weeeee..same arr..mak lynda pong cakap camtuh. tak tau la tu fakta ke auta, haha

Nyamuk Terbang said...

wah pelangi

Ct Mawa said...

mitos jew la kot..byk kali jew wat cm2..xde kudung nye pon..huhu

btw,,leader Rainbow cun melecun..huhu

Miss Dolce and Gabbana said...

Nenek aku pun pernah cakap macam tu jugak.Tapi selalu je tunjuk-tunjuk.Mitos kot. :P

aiman fanboy k-pop said...

haahaahaahaahaa...sempat lagi dia tunjukkan kumpulan hangat ,rainbow..mentang2lah pelangi itu lam mat salleh,rainbow.....
errmmm...pasal tuh boleh dikatakan mitos n kalo percaya boleh dikatakan khurafat!

FizaFizz said...

ermm...rasanya mcm mitos..takde sebab kot kudung tiba2 bila tunjuk pelangi..tapi sebenarnya banyak orang berkata tentang ini cuba baca ni http://www.budakmalaysia.com/2011/05/kisah-mitos-pelangi.html

heee :)

Zulfahmi said...

Ini bukan WORDLESS Wednesday sebab u ada tulis banyak benda...

Cik Jannah said...

haha. tok pun suka cakap gitu heheh

nORDiyana said...

banyak kali dah wa tunjuk jari kat pelangi nasib tak kudung . haha
mitos je kot :)

reza al-razi said...

ehh.. klo x silap, nti jari bengkok.. bkan tgn kudung.. entah le.. mcm2 version ade.. hehe..

aydah ahmad said...

ehekk ! mama ngn ayah pong cakp camtuh jugak ! nenek kat jiran sebelah pong cakp cemtuh jugak . mitos kod .

#eh apesal entry jog tuh asyik ade jee . iskk ! saje jee kan surh tgk ><
hahah

nik farina aishah.... :) said...

nik pon selalu dengar macam tu , nik buat je.. heheheh tu mitos tu..

APi said...

pelangi..
chantek walau sekejap..

pasal jari kudung tu gua rasa ada simboliknya..
cuba lu risik risik.. =]

Akue Achik said...

mak tak pnh ckp,tp kawan2 yg provoke bnda ni msa kcik2 dulu..heh

RinsyaRyc said...

komfem mitos.. tunjuk aje smpai skang kalau jumpa raibow, alhamdulillah masih ada tangan.. hik3..

Eyda Syahida said...

gua suke tgk pelangi. comel. indah. tenang. huhuhu~

Rosalia said...

cantiknya pelangi tu :) masyaallah

smilenajah93 said...

korea ! korea ! dh lame x tgk ~ hee

ascil.punye.lah said...

mitos orang duludulu agaknya.kalau tunjuk tunjuk dekat header pelangi aku tuh,jari kudung tak?

saya cello191 said...

ko nk cakap pasal pelangi or group rainbow tu..=.="

itu hanya myth..

Workshop Internet Marketing said...

Workshop Bisnis Online. Malang, 29-30 Oktober 2011. Peserta terbatas 30 orang. Tempat LAB Statistik FE UIN Malang.

Materi UTAMA : Membangun TOKO ONLINE, Riset PRODUK, Teknik JITU Promosi dan Marketing INTERNET.

Materi TAMBAHAN : Optimasi Blackberry+Facebook+Twitter Untuk BISNIS Online.

Garansi 1 BULAN Jualan.

Info Lengkap: www.GuruBisnisOnline.com | PIN BB 2310BF87 | 0856 4960 8915.

teha said...

suke pelangi... cantekk !

Rtp Farra Arisha said...

and so goes to my grandma..apakah action itu sekadar mitos ataupun ada alasan yg tertentu mengapa kita tak bisa perbuat begitu ya? :')

Pendamba Mawar said...

xtaw la

smilenajah93 said...

p/s : bakal isteri xde ? taeyon kan ade :P