Boss Gua

Pages

Hot Drama

29 December 2011

SPONTANEOUS THURSDAY #25

Assalamualaikum.

Anneyong Haseyo.


My Quote :-

Sekarang ini bukan nak cari kerja sahaja memerlukan DIPLOMA , IJAZAH , MASTER & PHd
Malah, nak cari pasangan hidup pon memerlu kan DIPLOMA , IJAZAH , MASTER & PHd.

bagi yang lelaki :-

Kalau tak percaya cuba lu orang cakap lu orang just ada SPM je.
Confirm girl tu rasa macam nak tak nak je layan.


*P/s : tak semua girl macam tu. Tapi memang ada segelintir yang macam tu.So yang lelaki kena la berusaha. 

*Pengalaman gua.

32 comments:

Hirdayu Rahmat said...

sebagaii perempuan, maya angguk setuju. apa yang kim fikir itu betul dan realiti.

widiea azira said...

kebaykan mcm tu lah...actualy parent je lebih2..hhehe

Joe_Hans said...

aku ader SRP jer...camner plak???hahhahaa

GojesYoja said...

huhu..kadang2 girl 2 x kesa,,parents dye yg kesa

cik jannah said...

haha. setuju lah. hehe. tapi betul. rezeki masing2. adalah hikmahnya kan/

Pendamba Mawar said...

gua baru ada dip..hehe..kna cari lagi la ni

MissD said...

boleh sy kata yg awk betul x? huhu sb ilmu skrg ni sgt penting~ klw prmpuan educated n lelaki sebaliknya, what are they gonna talk about? kesan kat laki tu and pmpuan tu jugak.. :) hihi
just bg my opinion bout this thing.. :D

Miss Butterfly said...

gua kalo leh nak lelaki yang lagi tinggi tahap pendidikan dari gua. tapi.. susah skrg.

so, gua harap ada lelaki yang akan terima gua apa adanya nanti. :")

CikTeddyCorner said...

xpe kim,cik rse die pon suke sama lu..hehe
err..ntah..

cik ika said...

eh3..ika bkn cmuh ea..nobody perfect rite..cume mybela kaum lelaki ni terasa rendah diri bile perempuan lebih tinggi taraf pendidikannye dr mereka.

Akue Achik said...

chenta zaman teknologi la katakan..tp aku setuju..no offence..

kindergartenlibrary said...

er , betul2 ... naksebab hidup ni makin lama makin mahal dengan harga barang ..
takut tak cukup duit .. =D

Unknown said...

pengalaman heh ;p

Unknown said...

pengalaman heh ;p

Unknown said...

pengalaman heh ;p

ascil.punye.lah said...

eh,yeke?

LAici KAng Ais said...

Anneyong Haseyo....

stpm pun okay!!!haha:)

LittleGurl said...

hahahaha! taklah, tak semua kot macamtu. when you find someone yg betol2 jodoh you, u keje ape pon, blaja stakat mana pon, dia akan trima ok ;) macam i dulu pon, once i know him, dia risau gila sebab takot i tak trima. don't worry la, even perbezaan dr segi pendidikan or job, benda tu takde masalah lgsung, (serius!) sebab bila hati da ikhlas, setiap kelemahan kita boleh terima ;) pendidikan or good job tu just a bonus je. ;D

Akin Amar said...

Yup itu realiti tapi tak semua camtu.

keiklasan yang penting kan..

tunjukkan keikhlasan dan kesungguhan anda dalam memikat si dia(mcm ayat buku lak.hee;)

so Fighting to get ur LOVE! hee ^^

Primadona said...

Err.Ermm.Ok aku terasa.Tapi aku kena admit dan berkelakuan agak kejam.Dalam bab ini sememangnya perempuan kena demand lebih sebab nanti lelaki yang bakal memberi nafkah kepada kami bukan.Kami hanya perlu jaga makan pakai kaum adam sahaja.Jadi berusahalah sebaik mungkin.haha

Zehan Ilyana said...

hahaha...
i guess so...
but it didnt matter... if u ade akhlak yg baik...
ijazah hanyalah kertas..
yg penting ilmu.. tak semestinye budak spm tak ada ilmu..:)

cik jannah said...

tapi kan. nak ubah kenyataan lah. hehehe. skg ni kalau pikir logik, semua camtu. kalau laki nak yang cantik2 je kan, mcm tu la jugak. hehe

aydah ahmad said...

uhukk . tahu takpe . err . yg penting terima pasangan tuh seadanya ^^

Anonymous said...

betul gak.
if girl tuh ada degree.
lelaki tuh ada spm je.
mesti rasa lain kan?
:)

Pencinta Sejati said...

hoi apek!lame x ketemu blog lu ni.gua Eida ARINA...tp skarang gua guna gmail lain bro...kalau ada masa,singgah2lah blog gua ni...tp u jgn rasau meluat plak sbb blog gua jhas utk 'cinta' aje...wahaha

kembali pada entri lu ni,mmg ya ada segelintir yg mcm tu sbb diorg hanya ikut nafsu bkn ikut hati dan akal...so lu jgn risau la bila hadapi diorg..lama2 diorg sedar gak apa yg penting dlm mencari pasangan...bukan kebijaksaan semata-mata...

Juliet_iRa~" said...

hee..btol2..

susah nak komen..;p

Saddila said...

err gua terima je apa adanya .
CINTA SEJATI TIDAK MEMERLUKAN SESEORANG YANG SEMPURNA . whoaaa :))

Rtp Farra Arisha said...

not really. personaliti, mentaliti dan tutur kata yang sopan juga memainkan peranan penting!

AnakPakZohar said...

aku kapel dengan dak upsr.. selambe jek weyy.. hahahahahahahaha... =P

Unknown said...

okay terpaksa setuju..bukan ape,benda tu penting untuk masa depan

Engku Sofea said...

betul.. perempuan carikan stability dan peribadi seseorang laki. rupa lain kira aaa

smilenajah93 said...

usaha tangga kejayaan kan :)