Boss Gua

Pages

Hot Drama

12 December 2011

Telur

Krooocccchhhh !!! Bunyi itu menanda kan perut gua lapaq.Macam itu yerk bunyi bila lapaq ? keh keh keh.Kalau kita lapaq mesti kita nak makan or minum kan.Sedar tak sedar,secara automatik kita akan cari makanan untuk dimakan di mana- mana saja.

Kalau dekat rumah,tempat yang lu orang akan attack dulu mesti meja makan. kan kan kan..keh keh keh. Lepas tu lu orang mesti akan angkat tudung salji nak tengok apa yang ada di sebalik tudung salji tersebut.Sama lah macam gua. keh keh keh.

Perasaan gua mula hampa apabila tiada satu hidangan yang terdapat di sebalik tudung salji tersebut.Jadi Bermula misi gua untuk mengisi perut yang kosong ini dengan mengunakan kebolehan yang telah diturun kan dalam diri gua sejak azali lagi.keh keh keh.

Iaitu memasak.Jangan pandang gua sebelah mata okey.Lu orang ingat gua tak pandai masak ka ha ? Cakap je apa yang gua tak boleh masak semua gua boleh la.For Example Tom yam Seafood,Ayam Paprick,Goreng ayam,Ikan masak asam pedas & so on.Tapi itu semuanya dalam mimpi.keh keh keh.

Dan Sebenarnya, gua cuma pandai masak goreng - goreng & segera je.keh keh keh.Setakat buat nasi goreng , goreng ayam , nugget & ikan itu gua dah PERFECT. Tapi cuma 1 je yang gua tak lepas - lepas lagi nak goreng.Iaitu Telur mata kerbau.


Telur mata kerbau

See,lu orang nampak tak tu.Itulah telur mata kerbau yang PERFECT. Tapi gua buat selalu tak menjadi. Bila gua goreng je mesti isi kuning tu pecah.Errgghh!!!... Tension. Mom gua cakap teknik memecah kan telur yang gua gunakan itu salah.Sebab tu isi kuning itu pecah.Gua dah ambil ilmu yang m0m gua cakap kan itu.Tapi ia tetap tidak berhasil.Nampak sangat gua tak ada bakat dalam memecahkan telur.


Nak elakkan pembaziran yang berlaku,gua makan je lah hasil air tangan gua yang tak seberapa tu.keh keh keh.


Ada sesiapa boleh ajarkan gua nak buat Telur Mata Kerbau yang PERFECT ??
Please PM me At komen box.. keh keh keh.

25 comments:

Pendamba Mawar said...

pecahkan telur tu dalam kuali je la.:) jgan kasar sangat.. :)

Anonymous said...

can u reduce the "keh keh keh" laugh ? quite distracting -.-

Lea Isnawi said...

x cukup lagi ilmu di dada tu.

tp kan cara paling senang
kopecahkan telur dlm cawan dulu
pastu pastu baru goreng dlm kuali

Nyamuk Terbang said...

weyh tudung SAJI la bukan tudng SALJI

aydah ahmad said...

i dah tak makan telur cemni . nk tgk pon tak boleh . nk muntah .

terpaksa makan dari sekolah rendah sampai sekolah menengah sebab olahraga .

GojesYoja said...

haha..mawa pon kadang2 cacat jugak telur mata kerbau 2

iAmCekbolat said...

gua kan buley buat =P
wakaka.. eh.. mne gmbr telur hancus lu tuh?

Saddila said...

haha goreng telur jadi cacat ye telur tu ? kesian .
gua tahu , tapi malas nak kongsi . nanti lu tak paham ayat gua .hihi

::FAIZ:: said...

aku kadang2 pecah kadang2 tak pecah bila goreng

Anonymous said...

errr.
chemay tak pernah lagi pecahkan telur kuning tuh time nak goreng.
maybe chemay ade tangan hikmat dalam menggoreng telur kot?
hehehe
:)

ascil.punye.lah said...

urghhh cemana eh?aku buat bole je.try buat byk2 kali.

widiea azira said...

batter lu xyah pecahkn..msukkn mcm tu je gua jamin telur merah x pecah..

lg satu lu suh la sunny ajarkan..

si robot comel said...

jangan pecahkan terlampau kuat. tu je :P

Joe_Hans said...

hahahhaha...simple dowh! kau kena pastikan jangan terlampau panas sgt... & yg penting..bakat! bauahahha... *blagak disini.

Miss Wella said...

Kesian..saya reti..haha..telur kompom kuning masak..elakkan makan telur kuning separuh masak..nti ketiak busuk.. a.k.a. bau badan busuk..my simple tips..

KinosKoko said...

KUNING TELOR KALO HALF COOKED..PERGHHHH....SEDAP GILOS

FarhanahAdzlan said...

jarang makan telur mata kerbau..telur dadar ye memang superb klau nak masak..hahaha~
kalau bab2 ni adik gue memang pandai..hahaha~

CikTeddyCorner said...

haha..agk malu tuk mngaku tp yg cik buat pon slalu pecah..last2,laen kali cik biar jela pecah dh mls nk cover xmo bg pecah :D

Rtp Farra Arisha said...

whoaaahh, hebatnya anda! hehe, goreng telur mata kerbau isn't a matter except the egg doesn't looked perfect di mata orang lain. if you want to fry telur, pastikan minyak itu sudah panas and untuk digoreng..then you can fry it well..

syahirooAhmad said...

oit. goreng telur pun ade perfect ke? aku tengok pekerja kat hotel tu siap wat live lagi. tapi baise je. amolet..

RinsyaRyc said...

=.=

awat tngan lu keras ke?

cik ika said...

alorh3..tiap2 hari ika mkn je telur~~

#bajet ikat perut..hik3

Unknown said...

berapa banyak keh keh keh daaaaa..haha

alahai, kte slalu kalau nak goreng telur tu bagi cantik pecahkan dengan lemah lembut dalam mangkuk, pastu panaskan minyak..

bila minyak dah panas tutup api, dan cepat2 masukkkan telur tadi..siram minyak sikit2 kat bahagian telur tu..ikut selera la kalau nak tengah tu separuh masak, jangan siram minyak sangat..

then slow2 pastikan telur tu tak melekat kat kuali,angkat la..jangan ganas2 sangat..
konpem memang boleh je jadik macam dalam gambo tu..seyes..

Nurul Iman Rosman said...

saye sendiri pon kadan2 bengong gak bile nak buat yang perfect nye telur mate kerbau ni.

HAHA! :D

LittleGurl said...

meh sini nak ajau!!!!! ceh bajet pro grrrrr