Boss Gua

Pages

Hot Drama

14 November 2011

Kurang Asam.

Hidup ini penuh dengan pelbagai kenangan.Dari kita pandai membaca,bercakap,berjalan & Berfikir sehingga la hari ini pasti ada kenangan yang pasti melekat di'ingatan kita.Masa kecik kenangan yang gua tak boleh nak lupa'kan ialah gua main lari - lari dekat taman.Lepas tu gua terjatuh.Aduhh.! Tipu la kalau time tu gua tak menangis.Maklum la,time tu umur gua baru 5 tahun.


Time gua kecik - kecik.
Rasa nya time tu kat tasik shah alam.
Kat taman area area tasik tu la gua Jatuh.

Tetiba ada seorang budak perempuan cina pandang gua.Gua rasa umur dia time tu 5 tahun gak kot.Lepas dia pandang gua yang sedang menangis,budak tu pulak yang menangis.Tak pasal - pasal parent dia marah - marah gua kate gua yang buat anak dia menangis.


Gua tak berapa nak cam la muka budak tu.Sebab time tu gua budak lagi.Mana la nak amek port pasal perempuan.keh keh keh.Itu la kenangan gua yang paling menghantui hidup gua.


1 lagi kenangan,Time gua Form 5.Yeah,time tu gua agak chumel lagi.bweek.keh keh keh.Penantian yang paling ditakuti oleh candidate SPM.Gua pon takut gak nak jawab SPM.Exam yang menentukan masa depan kita tu.Siapa tak buat betul betul memey rugi la.Semasa menjawab exam tu,1 je yang gua paling - paling benci.


Nak tahu apa ? Bila sorang demi sorang angkat tangan.Lalu pengawas yang jaga peperiksaan itu pergi kat dorang yang angkat tangan tu sambil membawa kertas jawapan.Yeah,gua paling tak suka bila dalam dewan tu setiap saat orang mintak kertas jawapan banyak - banyak.


Lagi-lagi orang yang minta kertas jawapan tu orang yang sama je.Dekat dewan gua duduk belakang.tu yang boleh nampak.Time tu gua memang tension gila.Lepas exam tu habis,gua tanya la member gua yang minta kertas jawapan banyak - banyak tu.



Gua : "Weyh,tadi aku nampak ko mintak kertas jawapan banyak.Mesti sebelum exam ko study kaw-kaw kan."

member : "Tak ada la.Actually ,aku saja je minta kertas banyak-banyak.Nak action sikit."

Gua : Errrr..(-.-').Kurang asam ko.



Agak cilaka kan cara dia psyco orang..Nasib baik result SPM gua boleh tahan.So,itu la kenangan gua time SPM dulu.Gua tahu bukan gua sorang je pernah alami situasi macam ini.Lu orang pon mesti pernah kan.


To all Candidate SPM,Gud Luck 4 ur SPM .=)




24 comments:

GojesYoja said...

x bole lg chumel pic 2?? :ppp

Orang Kita said...

wooo,, sepetnyer mata dia,,,, +_=

RinsyaRyc said...

>=

exam esok.. huk3..

<---belum study lagi~ Sem ni paling teruk rasanya kut~

Pendamba Mawar said...

psiko sey org cm tu..aku pun mntal

ascil.punye.lah said...

mereng kawan lu tu.mesti terlebih masa nak jawab kan.

Jom Makan said...

Smpat lg nak eksen2..kahkahkah

Jom Makan said...

Smpat lg nak eksen2..kahkahkah

Syafiq Ahadin said...

lama tak singgah sini. header pon dah berubah. huhu! mana taeyeon! huk3!

time spm saya pon minta paper juga. huk3! sebab memang perlu.

smilenajah93 said...

muahahah ! xde koje minx ketas bebanyak ~

monologmalamhari said...

hahaha ak salah sorg y suka mnta kertas gak .. sbb tak de idea aku nak taram jwapan . ak conteng la kertas tuh .. hehe .

Atiqah Wadiah said...

sebijik cam cina muka time kecik2 =p

Akue Achik said...

cewittt!! giler comeyyy..haha

spm dulu, sy dduk dpn, xkne psycho sgt la..tp skg duk meja blkg..mmg giler2 emosi kne attck tgok mmber asyk2 mntk krtas..heheii

I do I need Iman said...

huhu. bgaos yerla.
ada phsycho buat org nages. haha
sebekla spm gua pon boleh laaa.

Unknown said...

cehhh , comel ag aku , haha

Umie Nadhirah said...

cina ke malaysia ke tuh? hahahaha.
macam aku je member kau tuh, suka minta paper bebanyak bajet setadi kaw2..

noraauliyya said...

kim mix chinese ke?

Rtp Farra Arisha said...

this is the past memory. bila difikirkan kembali, it's actually nice overall! :)

olen said...

ok, gamba tu comel.
k bye. ;p

RinsyaRyc said...

Ikut kata auliya- Kim Mix chinese kammmm???

ruby sarip said...

hahaha. mmg tak boleh blah budak psycho . time pekse mesti semua org puji 'mesti die boleh jawab.huhu'
ramai org doakan die time tu. hoho, creative!

Daddylicious said...

hehe stylo milo arr pic tu...

Anonymous said...

huhu. sepetnyeeee. ade style lahh :)

Primadona said...

aku dengan member group aku selalu buat macam tu setiap kali final exam..Every sem.Kelas aku ni kelas B selalu compete dengan budak kelas A which dalam fakulti yang sama dipecah kepada class A dan Class B. Class memang ramai gila umat sampai 30 lebih macam tu kelas aku ada 15 orang je.Setiap kali exam budak-budak kelas aku memang akan buat trick mcm tu sebab nak psycho budak kelas sebelah.At the end setiap kali keluar result memang budak-budak kelas aku yang banyak menyumbang kepada Anugerah dekan setiap sem utk batch aku.lol.Best gila kalau dapat psycho
orang ni.haha

Run Away said...

sepet tapi cute....;d