Boss Gua

Pages

Hot Drama

25 November 2011

Dulu Dan Sekarang.

Gua harap sambil lu orang baca entry ini lu orang play lagu ini.Jom play lagu ini.More feeling.




Dunia Dunia.

Perubahaan demi perubahan yang telah berlaku.Dari segi kehidupan,ada yang berubah jadi baik ke jahat.Sesekali jangan.Ada yang berubah dari jahat ke baik Alhamdulillah.Ada yang kehidupannya suatu ketika dahulu miskin dan sekarang kehidupannya telah  berubah menjadi mewah serba kekayaan.Itu semua lumrah kehidupan.




Dari segi suasana pon banyak yang berubah.Dulu dekat dunia ini penuh dengan hutan - hutan & haiwan - haiwan.Pelbagai jenis hidupan dapat di'lihat.Udara segar pulak tu.Sekarang ? Semua nya telah berkurangan.






Gua dapat idea nak update entry ini masa gua tengah tunggu bus dekat bustop.Depan bustop,dahulu terdapat rumah - rumah setinggan.Tapi sekarang telah dirobohkan.Gua tak tahu dorang nak bina apa pula kali ini.Mungkin dorang nak upgrade jadi condominiun 15 tingkat agak nya.Jangan dorang bina kilang sudahlah.Mampus gua hidu asap je nanti.


Dekat situ kita sudah kehilangan pokok - pokok yang dahulunya memproses karbon dioksida menjadi oxygen .Sekarang kita bernafas dengan oxygen yang telah dibergabung bersama asap - asap saja la.Pada masa yang sama otak gua kuat imagine pekara - pekara yang berlaku di persekitaran kita. Nak tahu tak apa yang gua imagine.? Jom baca dekat bawah ini.



Pokok pokok dan tumbuh - tumbuhan sekarang telah di gantikan dengan bangunan , rumah-rumah & kilang.

Gajah yang suatu ketika dahulu hidup aman sekarang semakin pupus telah di gantikan dengan Lori , lori Kontena

Dahulunya kuda merupakan transpot utama.Tapi sekarang telah digantikan dengan motosikal.

Harimau yang pantas itu telah di gantikan dengan kereta.


Burung - burung menjadi kapal terbang


Sebenarnya banyak lagi yang gua imagine.Malas nak kasi tahu semua.keh keh keh.See banyakkan yang telah berubah.Mungkin sebab dah tak balanced.Gua juga merupakan pencinta alam.Jaga La bumi kita . peace v(^.^)

26 comments:

Pendamba Mawar said...

hehe nice.. green.hulk..tetibe

aydah ahmad said...

betul-2 . kat kawasan rumah i nih manyak rumah baru nak buat kedai-2
n umah i jauh sikit dengan kilang . kalau tak hari-2 hidu asap uhuks ! giloo . bumi semakin tua . huu . dunia dunia .

Miss Wella said...

best layan blog ni ye..:)..entry best..thumbs up..

KizZ said...

Tanya sama pokok..apa sebab goyang~~

eddy syrol said...

aku takot je kalau ada harimau dekat2 rumah..hehehehe

Anonymous said...

gua pon pencinta alam beb ! sayangilah bumi ini...

CikTeddyCorner said...

tepi rumah sy ade sungai tp dh keruh..sob3..
dulu best je blh mndi2 kat ctu..how i miss that time:(

monologmalamhari said...

tau tape .. rindu nak lepak ats pokok . hehehe :P

cik ika said...

cube kalau pokok mmg da ta de dlm dunia ni...cmne la kite nk dptkan oksigen

Miss Butterfly said...

kim, mane ade orang tunggang harimau dulu???? hiks! :p

si robot comel said...

aku sayang pokok. muahmuah

RinsyaRyc said...

dulu time kecik2 salu jeh guwa maen kat halaman rumah tAngkap sejenis haiwan yang guwa panggil helikopter kecik. *pepatung*
sekarang guwa dah berubah, malu kot nak lari2 cam dulu lagi. eheh. Kampung guwa belum tercemar & ada perubahan.

cuma maktab guwa memang teruk tercemar dngn debu. well, debu pembangunan. = ="

Primadona said...

alam mempunyai sentuhan magis untuk menenangkan fikiran kita bukan?

saya cello191 said...

it's reality today..

tak taw nak cakap apa.
kita hanya org biasa,,^^

GojesYoja said...

bace smbil dgr lgu Zainal Abidin ni..woah,,mmg feel btol..mmg t'kenang2 zaman dlu

Mek Onie said...

rumah gua banyak lagi kelapa sawit ni..tatau 10 tahun g gu mana,haha

sugar2 kapas strawberry said...

makin byk kemajuan,makin byk pembangunan.bumi sudah semakin lemah

A.I said...

agak la bumi makin botakk.. hurmm! =(

dah la panas. nasib gombak ni hutan2 lagik.

ekabukanmakcikkau. said...

hahaa burung jadik kapal terbang? hermm terlebih kpop kau ni . nampak mcm takde kena mengena kan?



p/s: oih tu bukan oliver sykes lah . mati hidup balik pon aku takkan suka dia muahahhaa

Akin Amar said...

n sbb tu jugak la makin lama makin byk penyakit bru yg wujud...sbb keadaan sekeliling...

blk kg jugak best..leh irup udara segar kg..;)

ღKekunangpelangiღ said...

Yang dulu tinggal sejarah, yang sekarang tinggal masa depan. :)

Joe_Hans said...

patah tumbuh, hilang berganti... hahahah

iAmCekbolat said...

mood alam sekitar yek :)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

nak buat rumah atas pokok boleh tak? boleh membaca ke, main2 ke kat situ! hehe

Run Away said...

rumah saya banyak pokok getah ar...dulu masa mula2 duduk ada gajah...ar...hekhek..

Run Away said...

rumah saya banyak pokok getah ar...dulu masa mula2 duduk ada gajah...ar...hekhek..