Boss Gua

Pages

Hot Drama

16 May 2011

Terima kasih kepada mereka

Assalamualaikum.

Anneyong haseyo..

Sedia maklum setiap tahun para pelajar dan guru-guru akan menyambut Hari Guru iaitu pada 16 mei.Slogan or moto Hari Guru Pada tahun ini ialah Guru Penjana Tranfomasi Pendidikan Negara.Kalau salah tolong betul kan yaw.Maklum la aku ini pon dah lama tak jejak kaki ke sekolah.Hampir Setahun aku meninggalkan alam persekolahan.

Pada hari guru tersebut,para pelajar akan memberi kan hadiah terutama pelajar sekolah rendah / kebangsaan *tak semua pelajar..Yang sekolah menengah ini jarang nak bagi hadiah.Maybe ada yang saving duit sikit untuk Topup ke kan..keh keh keh..

Hadiah yang paling hot yang cikgu dapat pada zaman sekolah rendah aku since 2003 / 04 ialah Perfume yang bentuk bunga ros tu.Sehari sebelum hari guru,budak-budak semua pergi cari pasar malam nak beli perfume tu.Sebab kat pasar malam je yang ada jual.Ye la nak beli kan untuk Guru Kelas dan Guru Favorite la kan.hehehe..



lebih kurang dalam Rm8 - Rm 10 la..lupa dah..sekarang dah tak ada jual.


Masuk je Alam remaja,aku dah kurang nak bagi-bagi hadiah ini.Bukan saving duit.Tapi semua cikgu yang kata mereka tak nak hadiah tapi mereka nak tengok kami semua berjaya,itu lah hadiah yang cikgu nak dari kamu semua.Mulia sungguh hati Cikgu ini.


Pada hari guru inilah kita dapat tengok semua cikgu bergembira melakukan aktiviti sukan.keh keh keh..Aku suka usya cikgu perempuan punya game..Memang Daebak la.Susah wo nak tengok cikgu perempuan gelak-gelak , senyum-senyum..Selalu muka ketat je macam datang bulan.Pastu ada yang sexy gak.Hari itu juga semua guru tidak memegang rotan.Cikgu-cikgu lelaki terserlah kesengalan mereka yang selama ini mereka sorokkan.Tapi hari tu memang special la..keh keh keh..


Setiap murid mesti ada guru favorite masing - masing kan.Tipu la kalau tak ada.Aku start Form 4 baru ada cikgu favorite..Time form 4 and 5 tu aku ketua kelas.Aku adalah pelajar yang d'sayangi d'kelas..hehe..untung jadi ketua kelas ini.Time tu aku kelas ke-6 dari 12 kelas.amek cos Kesusteraan .Kelas ke-6 tu..jauh tu..tapi kedudukan peperiksaan dalam kelas,aku  num 1 ~ 10 ..pelajar yang lepas sepuluh tu semua mat rempit,termasuk perempuan sekali..Aku bukan mat rempit ok..kadang-kadang naik kadang-kadang turun..


Subjek kegemaran aku pada masa itu mathematic.Mathematic aku num 1 kat kelas..Tak pernah gagal..Guru Favorite aku pon cikgu math la time aku form 4 cikgu tu nama dia Puan Siew (cina),dia dah pindah.Masa  Form 5 lak nama cikgu math aku Puan Irene (sabah).Dedua cikgu math ini support aku,mereka bagi buku latihan free-free je kat aku.Dan mereka cakap "walaupun kamu kelas belakang,tapi kamu punya math setaraf dengan kelas depan malah budak kelas depan ada yang lebih teruk dari kamu".




Matrices Form 5 ..senang score ini..



Budak-budak lain jeles..Siapa tak jeles.Aku tengok kawan perempuan aku dapat buku latihan sastera free dari cikgu favorite dia pon aku jeles.Kira semua cikgu matapelajaran aku ada student favorite masing--masing la..Result SPM math aku B+ je.Tak dapat A pon.sadis.


Semua cikgu aku sayang.Tak kisah la yang mengajar aku ke tak.Tapi mereka tetap guru kita.kalau nak berjaya, kita kene hormat kepada semua guru,walaupon guru itu tidak mengajar kita.Baru la berkat nanti.


Terima kasih , Kamsahanida , thank you kepada Semua guru-guru tadika kemas(1998) ,Sekolah kebangsaan TDH(1999 ~ 2004) dan Smk TDH (2005 ~ 2009) kerana memberi tunjuk ajar yang baik dan menjadikan saya seorang yang berguna.


SELAMAT HARI GURU

25 comments:

Pendamba Mawar said...

seronok bile ckgu disiplin tidak lgi berdisiplin..wahaha

ayie said...

perghh.. ni terel bangat math ni..hehe.. leh la wat tutorial math kat blog

Farierahasanz said...

erk , lupe letak kamsahamnida tadi . .hahaa
pape pun . tanpe guru siape laa kite . .
lalallaaa~

Farierahasanz said...

erk , lupe letak kamsahamnida tadi . .hahaa
pape pun . tanpe guru siape laa kite . .
lalallaaa~

hawiz said...

selamat hari guru..sungguh gembire sbb mmg byk giler entry hari guru untuk hari ni..yeayyy..xjemu komen entry2 mereka semua..=)

d.e.e.n.a.YAYA said...

pergh...anak murid kesayangan...

kim heeruul said...

faiz : keh keh keh..haha..tahu tak pe..time leh buat kepala..


ayie : haha..biasa2 bro..tuto ? ..dh lupa la..

fariera : hehe..betul2


hawiz : haha...bagus la hang ni..^^

deena : hehe..kim pon tak sangka..^^

Primadona said...

haha..aku suka buat matrix..matrix senang giler.Oh kita serupa.but nasib aku baik sikitlah kelas ke 4 dari 8 buah kelas.haha.yang dapat hadiah buku tu plk memang bestlahkan..rindu giler zaman tu.. T.T

ydaa (+) said...

selamat hari guru . wah ! minat math yup ? hehe .

kim heeruul said...

dolce : hehe..same la..rindu kan zaman tu..


ydaa : a'ah minat math..hehe..

kindergartenlibrary said...

terer ! wah .

<--tak suka math ~ tapi spm dapat B padahal sebelum tu G !

sugar2 kapas strawberry said...

i hate math.. :P

nik farina aishah.... :) said...

wah , dia suka math., nik suka subjek agama .. heheheh :P

kim heeruul said...

nelly : perrrhh..itu la hasil usaha kamu..terbaik la..hehe

sugar2 : hehe..jgn hate sgt yaw..^^

nik : mesti kuat iman nie..^^

nur amalina athman said...

haha..bunga tuu??kihkihkih..mmg popular laa ros yg ada perfume tuu masa zaman sekolah rendah dulu..

math sama laa..B+ gak..hehe

kim heeruul said...

amalina : hehe..mesti penah bg tu gak kan..^^

nur amalina athman said...

haha..penah laa jugakk..:D

kim heeruul said...

amalina : hehe..same la kita..^^

Rs_rangers said...

ermm happyteachr sy 2 kim juga upsss haa

kim heeruul said...

Rs : gua bkn cikgu meyh..haha

Anonymous said...

rindu zaman sekolah!nak putar masa bolehh?hihi

kim heeruul said...

nadia : boley..dlm mimpi la..hahha

EzayHadry said...

mak aku cikgu..so untung la jadi anak cikgu ni sebab balik je dari sambutan tu mak aku suh adik beradik aku tolong buka semua bungkusan adiah pelajar die bagi..kalau yang aku suke aku ambik je...bhahaha paling mewah student bagi hp tau..ishk2 kaya pelajar sekarang

A.I said...

tak nak bagi aku perume bunga ros ker?
aku bakal cikgu gak. hahaha.

smart kot botol perfume tuh ;)

kim heeruul said...

ezay : haha..untung la hang..dpt collect free gift..haha


aisha : tggu hang jd cikgu betol..bakal2 tak leh lg..hihi