Boss Gua

Pages

Hot Drama

18 May 2011

Dugaan Hari Pertama Bekerja

Assalamualaikum.



Anneyong Haseyo.



Hari ini 12/5/2011  Letih yok kerja.Huh.!..Paling ketara kaki la..Lenguh gila.Aku punya kerja tak boleh nak duduk pulak..errrggh...Dah lama tak kerja,macam ini la jadi nya..haish.sabor je la..



Pagi tadi nasib aku tak terlewat pergi kerja.Entah aku mimpi apa tiba-tiba aku terus terbangun..kelam kabut di buat nye..Dengan fon aku cari tak jumpa (fon jatuh bawah katil).Aku terus pergi depan tgk jam Astro pukol 7.30am..Damn dah lambat.Siap-siap terus gerak..



On the Way bustop,Aku nampak Bus dah sampai.Aku terus lari..Nasib dia tak jalan lagi time tu.Sudah sampai tempat kerja,Semalam HR pesan suroh tunggu depan office sebab nak Snap Picture.Pagi tadi sampai je tempat kerja,aku terus pergi Office.Bab Snap-snap Picture ini aku suka.^^



Apabila turn  aku nak di'snap picture,battery pulak habis..hmmm..Aku dah senyum sampai HR kata ala-ala comel nya kamu senyum.Sekali dia click snap,Battery low..hmm..sadis..Dugaan betul..Dugaan yang paling mencabar la kan,Apabila HR Memperkenalkan Department setiap floor.Sampai Kat floor Ladie's,sumpah Aku malu lalu situ,kiri-kanan sume perempuan.





Aku malu bukan sebab apa,Aku malu sebab Lalu tempat Bra / Coli / Ehem-ehem...HR boleh plak kata kat aku "jangan nak malu-malu,nanti dah kahwin tengok jugak"...Aku fikir-fikir balik,betul gak apa yang dia kata tu.keh keh keh..Pastu aku di'hantar ke department aku,Dekat mana?..Tak boleh bagitahu..rahsia..=P..Hari pertama kerja,confirm-confirm kene buat muka ketat...Bluurrrr tak tahu nak buat apa.Tercangok tengok orang buat kerja.





Time rehat la aku sadis sangat.Tapi aku sadis dalam hati.Confident semalam pergi check duit kat atm ada Rm10 something.Time rehat tu aku berniat nak cucuk duit,dalam Wallet aku ada Rm3 je.Asal nya aku bawa Rm5,Rm2 bayar tambang bus,tinggal la Rm3.Time cucuk duit tu,aku tanpa melenggah kan masa aku terus click perngeluaran tunai > lain-lain > Rm 10.00 > "maaf akaun anda tidak mencukupi" > pertanyaan baki > Rm10.43..Aku baru teringat nak keluar duit dari atm lain kene transaksi Rm1..



Aku card atm RHB bank..RHB memang tak boleh keluar Rm10..Tu yang aku cucuk guna atm CIMB ..hmmmm..Dengan rasa kecewa,Aku tak makan time rehat tu..Aku duduk Depan office makan angin air-cond je..Nanti kalau aku guna Rm3 itu,Takut tak balik rumah pulak..Tambang tak ada..







Macam ni La reaction aku time tu.






Hope dugaan sebegini tidak berlaku lagi...amin..^^



Aku chow lu..Lenguh yok..

26 comments:

Pendamba Mawar said...

first day da bgai ujian sbor kim..nanti da msyuk ko mlntk la puas2

tieka said...

alahai...kesian sungguh..mmg betul2 dugaan..sbr je laa ye...hope x kan berlaku lgi ye...:D

ayie said...

alah siannyee..

adakah department coli juga??..hehe

Razil Tahir said...

Huuu... sedihnye....
sabar la ek?
nie dwet dah ade blom nie?
esok camner?
keje katner?

Incik Zoul Muhammad said...

isk3x... cmno ekau nihh... sedih aku baca... sob4x...

*1st time goo jun pyo nangeh baca kisah kim bum*

❤Shamila Idayu❤ said...

kesian oppa . biase la tu kan .
ary first keje . jge kesihatan tu tau :)

Unknown said...

alaaaa siannya...keje kat jucso ehh...nabila pon penah gak keje kat jusco..sgt penah..kalu iman x kuat asenye da terbabs da..bdw gud luck ehh..**ase2 mcm tau jek jusco mane..hahaha

Tuan Muda Naim said...

kesian

zera said...

ala ksiannye x mkn..
esok make sure ada duit dlm wallet k..=D

kim heeruul said...

faiz : hehe..ok aku sabar..thankz bro..^^

tieka : thankz..amin..^^

ayie : sengal..Bkn tempat coli la..Aku dapat tempat Can food..^^

kim heeruul said...

razil : gua tgh sabo bro..esk gua mintak kat ibi aku duit..

zoul : keh keh keh..tetibe simpati yok..=P


naim : sian kan..

Anonymous said...

alolo kesiannyer.. xpe kutip pengalaman.. nnti da tua mesti tersenyum kambing ingt balik zaman muda.. macam saye.. =)

kim heeruul said...

mylla : ok..hehe..thankz..^^

nabila : ye ke..jj mane hang kerja?..kalau tahu diam2 yok..hehe...thankz..^^


zera : ok cikgu zera..^^

kim heeruul said...

azmie : haha..taw tak pe..^^

Amira Anorah said...

kim kerja kat mane nie?ehehhe....

biasalah tu..baru first day kerja..nanti lama lama dah ok..mira dah benti keje..huhuhu

kim heeruul said...

amira : hehe..tahu..^^..

ydaa (+) said...

alalalala , kesiannye dia lapar yee . laen kali bawak duet lebih lebih sikit okay! hee . kalau tak kene piyat nnty :P

btw , tgk this guy tringat cite "sassy girl" comel lah! :D

feyza said...

cite kau comey lahh..~~

dugaan nk buat mcm mna..~~

=D

kim heeruul said...

ydaa : haha..ok unni..comel ?haha..

kim heeruul said...

pijahh : cita comel or gambar tu yg comel yok..hehe

ydaa (+) said...

kim ; haha ! ye comel :P ZZzzzZZz~

Azri Fathurrahman said...

niyang buat aku tak sabar nak cepat keje ni .. =.='

ezza haniza said...

jgn la nanges2..hehehe

Jemari MonteL said...

alohhhh syiannnn diooooo..... sabo2... nest time bawak bekal ekkk

Hafiz Hafizol said...

<<-- otw nak cai keje nie.. sob3~~~

kim heeruul said...

hafiz : cecepat cari keje tu