Boss Gua

Pages

Hot Drama

11 May 2011

Orentasi Staff Baru

Assalamualaikum.

Anneyong haseyo.

Hari ini adalah hari yang memenatkan aku.Aku bangun awal pagi pukol 7am,pastu tidur balik.Normal la..semua orang penah buat macam itu kan..Baik korang mengaku..keh keh keh..Pukol 7.30 aku bersiap-siap.

Mesti korang tertanye-tanye kan budak kim ini bangun awal tidur balik ini nak pergi mana..Sebenarnya aku masuk kerja hari ini 11/5/2011.Tarikh cun,pengulangan number 1..Tu yang aku kene bangun awal.1st day aku kerja,kene la tunjuk kelakuan yang baik seperti datang awal & kemas.Takkan la 1st day kerja Dah buat hal..Nanti rezeki tak berkat beb.

Tapi sentiasa datang awal ke tempat kerja itu perlu di'amalkan la.Ada Allown attendent tu.Rugi la kalau selalu datang lambat.Nanti allown attendent kene potong..Kan dah tak masyuk..Aku sebuk cerita pasal kerja sampai terlupa nak kasi tahu.Aku berkerja di Jusco..Jusco mana?..hmmm tak leh bagitahu la..Mana la tahu tiba-tiba ada orang tak puas hati dengan aku nanti , dia sanggup cari aku kat tempat kerja semata-mata nak tumbuk aku...

Pandai-pandai la korang pikir kat mana..
Tapi aku betul-betul kerja kat tempat dalam gambar ini




Aku ingat kan Masuk University je ada orentasi.Nak masuk kerja pon ada orentasi.Memang ngantuk la.Tapi HR tu spoting gila.Perempuan plak tu,memang cun.Kurang la ngantok aku..Malang nya dia sudah berkahwin.aiyooo..Orentasi ini kira macam training.Kasi info about bila jusco di'tubuhkan,peraturan,masa,gaji,dan sebagainya.


Pastu kene jawab exam.Perrh...dah macam sekolah plak.....Ada exam bagai..Sebenarnya dia buat exam tu,dia nak lihat sama ada kita betul-betul paham dengan apa yang dia terangkan @ tak.itu je.yang penting aku tiru tadi..haha..


Aku dapat info berguna,Selama ini aku shopping je kat Jusco,tapi tak tahu pon siapa yang mendirikan jusco..Aku baru tahu yang Jusco diasaskan oleh jepun.patut la banyak makanan jepun & baju pon ada ala-ala style jepun.Terbaik!!.

Satu lagi lupa nak bagi tahuAku pegang jawatan sale assistant je.Tak tinggi pon jawatan tu.Sementara aku nak tunggu Sesi pengambilan masuk U dia buka,baik aku kerja.Sebelum ini Aku dah ada basic jadi Sale assistant ini..orang kata expirience.Hope aku tak kekok la nak melayan customers yang pelbagai kerenah.


hope perkejaan aku ini di'berkati oleh allah.amin...=)

okay la guys...Aku nak rest,letih gila....Jemput-jemput la singgah sahur & berbuka di JJ yaw..^^

29 comments:

zera said...

wahhh..keje rajin2 yee kim.. ^^
nnti zira datang shoping. hee

lynda said...

jj mane ni kim? kompom bukan jj perda kan?hahahhah

tieka said...

heheheh..wahhh...secret ye kt mana JJ tu..hehehe...hnya kim dan sy tau kt mana..kan2..:P

kim heeruul said...

zera : hehe..ok.^^..eh,tahu ke kat mane..?hehe

lynda : ada la..=P..mmg konpom bkn..haha

tieka : hehe..mesti la kene rahsia kan..betul2..^^

~ely~ said...

jOm kite repOrt HR dye ckap kim meniru~! hahahaha

Anonymous said...

wahh annti dpt gaji first belanja taw!haha gurau jerr..keje leklok taw! :)

kim heeruul said...

ely : jgn..nnti kene buang keje wo..keh keh keh..=P

nadia : keh keh keh..1st gaji cikit yok..thankz..^^

ydaa (+) said...

wahhhh! dah keje , nanty belanja i mcd yup :P kalau tana kene piyat~ haha

kim heeruul said...

ydaa : keh keh keh..dlm mimpi ye yok..^^

Xyz said...

hehehe. keje pu ade orientasi kann ? huhu

kim heeruul said...

linda : ada yok..hahaha

ydaa (+) said...

kim ; hahaha ! dlm mimpi pun mimpi lah :P

kim heeruul said...

ydaa : keh keh keh..jd gak?

ydaa (+) said...

kim ; jadi lah =D haha !

d.e.e.n.a.YAYA said...

selamat bekerja kim...^^

AnakPakZohar said...

keje bebaik... (^_^)

Unknown said...

jusco manakah? huhu.

kim heeruul said...

ydaa : keh keh keh..pelik benor..=P

deena : thankz.^^


yad'z : ok akak..^^

eyfa : hehe..rahsia..^^

Unknown said...

ceh. main rahsia2 pulak aii. ahahhaa

Khairi Fakhri said...

weyh, sok aku shopping sini bg la diskaun2 sikit ea.. :P

kim heeruul said...

eyfa : hehe..nnti takut orang cari gua wo..=P

kim heeruul said...

keyri : maaf la yok..aku bukan BOss..haha

ENCIK TIKUS said...

untunglah dapat duit...

kim heeruul said...

En.tikus : usaha bro..^^

ishiko said...

kat JJ ada tokoyaki ^^

kim heeruul said...

ishiko : tak ada kot..sapa tokoyaki itu?haha

nik farina aishah.... :) said...

kim , good luck..hmm, abg saya nk tanye kaunter kat mane ye ?? heheh :P

kim heeruul said...

nik : keh keh keh..nakal..kaunter apa? kaunter ad bnyk yok..hihi

FizA said...

1st gaji belanja eh..hehe