Boss Gua

Pages

Hot Drama

08 May 2011

Sila Ubah Perangai tu

Assalamualaikum.

Anneyong haseyo.

Hari ini aku nak Complain sikit.Nak complain apa?.Complain pasal blog.Bukan sebab entry tak bagus ke apa.Sebab lain.Sepanjang aku berblogging,aku penah buat bende ini.Maklumlah blogger baru.Mana tahu apa-apa about setting ini.Manusia tak lari dari membuat kesilapan.

Tengok tajuk aku macam nak tumbuk orang kan.kah kah kah..tak ada la.Bukan suruh ubah perangai la.Aku nak korang ubah something..Dulu masa aku mula-mula blogging pon aku ada buat gak kesalahan ini.Tapi alhamdulillah,ada orang telah memberi tunjuk ajar kepada aku.Aku terus ubah kesilapan aku itu.


Nak tahu kesilapan aku aku ape?..kesilapan membuat Verification word pada komen & komen box tak Pop-up.


Yang ini tak Pop-up                                               yang ini Pop-up Tapi ada verification




alhamdulillah aku dah ubah setting baik punya.Dah tak ada benda-benda itu semua.Sepanjang aku blogwalking,aku lihat masih ada lagi orang yang letak verification word & komen box tak Pop-up.Maybe mereka blogger baru.Tapi kalau blogger yang dah lame tu tak perasan kewujudan bende ini,sila peka dan ubah yerk..hehe..Aku bukan nak berlagak ke apa..bende ini ada keburukkan.



Antara keburukkan nya ialah :-

1.elok-elok orang itu nak komen,terus tak jadi nk komen,sebb ad verification word.ia menyusahkan orang komen or agak membuang masa nak menaip verification tu.

2.bagi komen box tak pop-up,kalau internet orang tu slow,dia dah comment pastu bila dia click post komen,kene tunggu loading page lagi..memang orang tu panas la nak komen.

ini pendapat aku saja..=)

Kepada yang tak tukar lagi..pergi la tukar..Tak tahu?...meh sini aku ajar.


Cara nak buat Komen box Pop-up

Click setting...pastu tengok langkah seterusnye kat gambar di bawah.

Click Pada gambar untuk Pembesaran si kecil


Nak off verification word pula still tempat yang sama.Tapi scroll bawah sikit.

Click Pada gambar untuk Pembesaran si kecil

Lepas itu Click Save Setting.


Semoga berjaya..

Baru la senang hati aku nak komen entry korang nanti..=)

28 comments:

Pendamba Mawar said...

aku nyer xd veriry kn?

Puteri Iqa Izyan said...

same! tak suke gile dgn comment verification. tp nk wat caner. kdg2 terpaksa jugak komen. haha =.=

kim heeruul said...

faiz : hang punye xde..like..^^

puteri : haha..same la..kene rply komen gak kan..^^

AnakPakZohar said...

bagus abang kim niee... ahahahhaa

lynda said...

baiklah..terima kasih cikgu kim !:))

Unknown said...

mmg tak suka betul dengan verification tu..leceh betul kalau nak komen..silap hari bulan reject je..huhu

d.e.e.n.a.YAYA said...

ahaks...mcm terase la plak...huhu...

kim heeruul said...

yad : untuk kesenangan orang ramai..hehe

lynda : cikgu?..hehe..ur welcome..^^


azizah : amboi..sampai nk reject..hehe

deena : hehe..tukar yerk..^^

Farierahasanz said...

haa, btoi2 . . dulu time aku baru2 naa up pun ade org tegor gak . aku tataw pun sena nye . . tp syukur laa dia tgur . .

mmg sgt susa law taa wt pop up n ade capctha tue . .
kdg2 mls naa tggu dea loading trus blah ..
*sopan kan.?? hwa3 . .

kim heeruul said...

fariera : haha..mmg sopan abis..haha

Syukri_Own's said...

mengajar aku la ni...=.="

kim heeruul said...

syukri : hehe..a'ah..=P

Norfarahniza said...

ala kim..siyes terasa...
x perasan pula wat verification..
tp da ubah k..
feel free to visit n comment..

ydaa (+) said...

haha , thanks atas teguran itu k :) maklum laa , budak baru belajar ! hee .

kim heeruul said...

mizz : sorry..tp ini untuk kebaikan juga..^^

ydaa : hehe..ur welcome..^^

Primadona said...

ehem2..haha..tutorial ke ni.bagus2..aku pun dah lama tak update blog.Lepas ni jarang dah update kot sebab busy..huhu

kim heeruul said...

azizah : lebih kurang mcm tu la..hehe

A.I said...

hahaha, aku pon dulu buat cam ni gakkk! grr~

so nice entry to newbie. heee~

taty rosley said...

sye punyer tak ade kan ?
lalalala

kim heeruul said...

aisha : keh keh..same la kita..

taty : xde kowt..hehe..

hawiz said...

betol tu kim..aku sokong sgt2..menyusahkn org nk komen tau..huhu..

kim heeruul said...

hawiz : betul2..^^

Daty Syufai' said...

okeyy dahh :)
thanks eaa , for da info .. bru aku tauu ek ..

kim heeruul said...

daty : ur welcome..^^

Anna said...

thanx sebab ajar buang benda alah tu... hahaha...
sebelum ni tak perasan pulak ade mende alah ni... lepas awk kritik kt blog baru pasan...
^_^

kim heeruul said...

liyana : ur welcome..^^

Zulaika Nasir said...

terima kasih kim !!!
ce try ada lagi tak ? hihii

Pen MErah said...

salam.
im, rajinnya wt tutor..akak x gune blogspot..eheheee.. tp bergune2 utk kwn2 nt.