Boss Gua

Pages

Hot Drama

10 April 2012

Love Is Friendship

Assalamualaikum.

Anneyong Haseyo.


Hey Blog. Im back. I miss u Blog. really really miss.Dah lama gua tak LOG IN blog gua ini. Kenapa? Ada sebab nya. Malas gua nak cerita. Yang penting gua dah comeback stage. keh keh keh. Ada sapa - sapa rindu gua ?. Lu orang jangan risau, gua tak lupa dengan prisip gua yang akan membalas kunjungan itu. Thankz sebab tinggal kan jejak even gua tak update dekat 3 weeks. 


Back to the title,


Actually 2 hari lepas, gua telah turun ke KLANG. Ingin berjumpa dengan seorang blogger. Motif ? Motifnya,gua nak ambil movie yang dah lama gua mengidam nak tengok. Maklumlah gua last tengok movie tu masa form 2. Oops, nak mention nama blogger yang gua jumpa tu. keh keh keh


Gua bertuah kerana dapat jumpa blogger yang feymes. Nak tahu siapa. Siapa tak kenal blogger Syazrina Kuya. Dia kan retiss.. bweeukkk . =P. Tak lupa juga pada my bestfriend gua Suhaida kerana sudi menemani gua sepanjang perjalanan pergi & pulang. Thankz dude. *wink-wink.


Banyak pula gua membebel, nanti entry panjang-panjang lu orang busan plak nak baca kan.Movie yang gua maksud kan itu dah lama dah di tayang kan pada tahun 1998. Masa tu gua umur 5 tahun.Movie yang gua maksud kan itu ialah "Kuch Kuch Hota Hai".

Kuch Kuch Hota Hai





Jangan pelik lelaki yang layan kpop macam gua ini layan hindustan. keh keh keh. First time tengok movie nie masa darjah 1.Time tu kecik lagi. Kalau tengok pon tak dapat nak rasa feel sadiss cite nie.Second time tengok cite masa form 2.Time tu pon tak boleh nak catch up dia punya feel,sebab tengok dekat tv3 paham-paham la banyak iklan.


Now baru aku dapat tengok tanpa gangguan iklan.Dan dapat merasakan feel funny & saddiss cerita ini. Lepas dapat movie ini dari kuya,malam tu dalam pukol 12a.m.yeah midnight. Orang kata elok tengok citer saddis time mood tengah sunyi sepi.Confirm Tears Flow punya even setitik.


Cerita itu berjaya membuat gua Tear Flow.Maklumlah, gua ada Gens mom gua dalam beberapa genatik dalam badan gua. Tak mustahil lelaki juga boleh keluarkan air mata.Aku rasa kalau lelaki lain tengok cite ini kalau tak mengalir air mata mesti air mata bertakung je kan.Yang perempuan jangan cakap la. Gua dah faham  perangai perempuan ini,confirm dekat 5 kali mengalir air mata itu kan.


Jalan cerita ini memang best.Tak rugi kalau tengok. Inilah satu-satunye movie hindustan yang gua layan.Movie yang lain gua tak berapa nak berkenan.Lagu - lagu dalam cerita tu pon best best belaka.Gua pasti budak-budak sekarang tak tahu cerita ini.


One more thing, quote yang gua minat dalam cerita ini " LOVE IS FRIENDSHIP " . Daripada persahabatan terlahir la perasaan cinta. =')


Untuk movie ini gua bagi 10/10 . thankz again syazrina kuya. Thums up. v(^.^)

40 comments:

Diari Anak Perantau said...

ha3.. ingat kan apa lah tadi love is friendship.. selamat kembali ke dunia blogger.. he3.. btw cerita ni memang best.. :) dulu tengok pun sampai tersedu-sedu.. ha3..

Falling . said...

haha aku ase mcm nk delete je movie tu dr laptop aku tp syg sbb cte lame ..

Khai_Sol said...

suka giler tengok citer ni=')

ascil.punye.lah said...

aku kalau tengok citer tuh mesti sampai part kajol dah rambut panjang tengah menari2 ntah tak ingat lah.

aku paling layan 3 idiots lebih seploh kali kot tengok.kau try tengok.best!

ya Allah lupa nak cakap.lama betul kau tak update kan.

Akue Achik said...

sapa tak minat atau tak ngis tgok kuch2 hota hai,,sah hati batu!

huhuu..

bulan bintang said...

wah.. turun klang sbb nak amik cite kuch kuch hota hai.. cite nie mmg sedih. anak die comel.

D said...

kuch kuch hota heiiiiiiiiii???
haha.

Ahmad Sabree said...

wah ! nice nye....

hehehehehe...

ish2...

Zehan Ilyana said...

hehehe...
saya download je cerita ni kat internet..hehehehe

monologmalamhari said...

hehehe citer nie memang best ..
layan banyak kali dah ..

citer 3idiots pon layan gak :P

CikTeddyCorner said...

citer ni..kalo cik bg 5/10 je ok x?hehe
cik x layan sngt citer2 cmni ni..
eh lame dah nak tegur..knp kim jrang sngt update blog skrg?huhu

Nyamuk Terbang said...

haha mnat hndustan!!

kay_are said...

baru nak tengok lagi sekali?? gile ketinggalan ketapi 10 kilometer ko bro.. rase banyak kali dah ulang kat tv tu.. ish ish =P

LidiaSuraya said...

Amboiiii layan hindustan... Tp KKHH mmg terbaek tu...

Miss Butterfly said...

bile gua boleh jumpe retisss kuya tu eh . huhuhu

-eim- said...

citer hindustan ngupenya...aishh~~


p/s : cello here. nie blog baru. mai la singgah. blog lama dh deactivate dh..

Juliet_iRa~" said...

hahaha cte ni mmg legend laa..

tgk 10x pn xjemu..:)

Hafiz Hafizol said...

Gua nangis kot tgk cite K2h2 tuh.. ahakhakhak!

Unknown said...

jiwang . ekeke

Ahmad Sabree said...

best2..

LaLa mhdnor said...

lala pon minat hindustan gak, tp dah masuk kolej ni jrg dah tgk :)

aira shahira azmi said...

aduhaduh,sme laa>,<
mse kecik2 kite mne feel en?bile dh bsa,nanis woo aira tgok balik..haha!bru fhm cite die..

tirahzairi said...

ble nk jmpa blogger xpemes cm tirah plak? hehehe

kindergartenlibrary said...

100 kali tengok , 100 kali nangis ! hahaha

titanic pun .. -.-'

Lea Isnawi said...

hari tu kan dh tayang di tv3
hehehe


citer dil to pagai hai, xmo cari ke?:P

cik jannah said...

weh, lama aih tak masuk blog ko. hahaha ! cop2. ! aku minat cite ni kot!

ch000tz said...

hadesssssssssssssss hindustaniii eyh

cik ika said...

bce entry kim tetibe rse nk lyn hindustan je..

Atiqah Wadiah said...

movie hindustan 1st yg aku tgk..sedih citer ni..aku tgk time kecik2,terus nanges..hehe..

Anyyss Shuhaimi said...

salute! jiwa anda jiwa perempuan..haha!

Hafiz Hafizol said...

YEs.. Aku tgh cite nie dah beberapa kali.. last aku tgk kat tv3 haritu.. nanges aku.. haha

widiea azira said...

adeh!!!

widiea azira said...

hamboi . .ak x suke sgt kuch-kuch hota heiii ni, sbb laki tu bodoh, x nmpk org suke kt dy. .haha tiba-tiba!!

cik jannah said...

oittt!

tirahzairi said...

mudjse dosti karogi?
hehe....

kindergartenlibrary said...

Kim punlayan hindustan !! wah , jarang nak jumpa !!!
:)

kindergartenlibrary said...

Kim punlayan hindustan !! wah , jarang nak jumpa !!!
:)

Nina Zizan said...

bila baca taj0k entry, tr0z tpikir, 'hurmm... Mcm qu0te mr.rahul... Ryte miss briganza?' :P btw, nice writing!

fae jamal said...

fae pon minat hindustan! :)

monologmalamhari said...

mana hilang .. ?