Boss Gua

Pages

Hot Drama

20 May 2011

Malam Jumaat (18sg) not (sx)

Assalamualaikum.

Anneyong haseyo.



Sila bayangkan apabila anda membaca cerita di bawah. Baca Sampai habis ye.takut korang salah faham pula..


Pada hari khamis yang lepas,aizat bekerja pada shif petang balik malam.Sebelum Aizat pergi kerja,macam biasa la Maya pantang kalau Aizat tak makan sebelum pergi kerja.Aizat pun makan agak gelojoh masa itu sebab dah terlewat nak pergi kerja.


Maya marah,kenapa abang ini makan gelojoh sangat..tempat kerja tu tak lari pon.Lalu Aizat memerli Maya "kalau abang lewat nanti gaji kena potong..bila gaji kena potong,mula la awak membebel kenapa gaji sikit la"..Maya tersentap "ye la ye la,makan jangan la gelojoh sangat,nanti dah habis makan biar kan pinggan kat situ,biar Maya yang basuh"..


Selepas saja Aizat habis makan.Aizat terus pergi ke tempat kerja.Aizat bekerja sebagai Supervisor store di sebuah pusat membeli belah.Agak berat juga kerja yang dilakukan.Hari itu memang hari yang  memenatkan Aizat sebab banyak stock barang yang di order telah sampai..


Hampir pada waktu balik kerja,Aizat dan rakan - rakan kerja yang lain bersembang seketika sambil menunggu pukol 11.45pm waktu balik.Akmal bertanya kepada Aizat "malam ni malam jumaat,ko tak jogging ke?"..Aizat dengan muka damn kepenatan menjawab " jogging apa nya malam-malam ni gila"..Akmal cuba mengusik Aizat "ala ko ni buat - buat tak paham pulak,yang tut tut tu la"...Lalu Aizat pon menjawab "haha..ingatkan jogging kat padang..Of course la..malam sunat tu"..



Tepat pada pukul 11.45pm,Aizat keluar dari tempat kerja..Lalu pulang ke rumah..On the way ke rumah tiba - tiba tayar pancit...Aizat kebinggungan...Dah lewat malam ini..Gelap - gelita sunyi pulak tu..macam mana boleh pancit pulak..hmmm..Aku nak project dengan bini je macam - macam halangan datang..malang - malang.Terpaksa la repair..



Sumber Boss Gua google.com


Apabila sudah siap repair..Aizat melihat jam sudah pukol 12.45am..Aizat terkejut "dah lewat ini,maya mesti tengah tunggu aku ini"...Lalu Aizat terus hidup kan enjin dan memecut pulang ke rumah..


Sampai saja di'kawasan rumah..Aizat terus parking kereta..Lalu dia menuju ke lift..Kelihatan suasana amat sunyi di flat nya..Mungkin ramai yang dah mula kan project agak nya.Hanya bunyi anjing menyalak saja kedengaran.Lift pon dah sampai,Aizat nak masuk,tiba-tiba pintu tak terbuka..Takkan rosak kot..Lalu Aizat teranjang pintu lift tu,baru terbuka..Aizat menekan Button 5 sebab rumah Aizat di'tingkat 5 daripada 10..


Apabila sampai saja di tingkat 5,pintu lift sekali lagi tak boleh buka..Aizat dengan hati yang panas terajang pintu lift itu sekuat hatinya..terbuka sudah pintu itu..Lalu Aizat keluar dari lift.Pada hadapan lift itu terdapat tangga..Tiba-tiba Aizat mengigil ketakutan..


Aizat mengigil ketakutan kerana Aizat telah melihat sesuatu yang amat menakutkannya..Aizat ternampak sesuatu sedang berdiri tegak di'tangga seakan-akan sedang menunggu dia keluar dari lift itu..makhluk halus itu tenung saja pada Aizat.Rupa makhluk itu memang mengerikan..Wajahnya berulat , mata kiri nya tiada hanya ada mata kanan saja..Berambut panjang..


Aizat dalam keadaan ketakutan terus lari masuk ke rumah..Masuk bilik then menyelimut kan dirinya.Ketika itu Maya sudah pon tidur,kerana lama menunggu Aizat pulang..Terus Aizat tak jadi nak buat aktiviti sunat..


************************
Kepada pembaca setia blog aku,aku lupa nak bagitahu yang Aizat dengan Maya baru saja berkahwin..Nanti aku akan cerita kan kisah nya..^^

P/s : Siapa - siapa yang selalu balik lewat malam itu hati-hati yaw....Takut perkara yang tidak di'ingini berlaku pula..


14 comments:

Pendamba Mawar said...

citer tngah syok.pastu ko potong..ades..haha

kim heeruul said...

faiz : kah kah kah..syok part mane la tu kan..=P

A.I said...

kesian aizat! hahahaha.

takper, malam tak sunat pon boleh jugak, asal kan keta tak pancit ;p

kindergartenlibrary said...

hahaha ...
ingt apa ..pndai buat kontroversi !

kim heeruul said...

aisha : haha..hope kete tak pnct la..hehe

darul : yang nk promote ape?


nelly : haha..biasa..^^

Farierahasanz said...

adeh.!! rase cam byk sgt watak maya n aizat tue . .hahaa .

u jump i jump unn.??? ihihihii

kim heeruul said...

fariera : act mereka org yg same..^^

Khairi Fakhri said...

erk, sambungannye mane? dah best2 citer tetibe ending tergantung pulak.. =.=

ayie said...

huhu..aizat ngan kim department sama ke??

KinosKoko said...

agagagagaga...potong stim btoi la makhluk tu..kesian aizat dan maya..hahaa

KinosKoko said...

agagagagaga...potong stim btoi la makhluk tu..kesian aizat dan maya..hahaa

kim heeruul said...

keyri : haha..kalo ada idea ku sambung..hehe..

kim heeruul said...

ayie : department ap...?..ini cite rekaan je la..haa

kim heeruul said...

kinos : haha..taw tak..mmg potong btol